Solide hervertelling

SuusjeLeest 03 november 2023
Die dochters, dat zijn Klytaimnestra en Helena - twee van de meest vergruisde vrouwen uit de Griekse mythologie die leefden in de schaduw van de Trojaanse oorlog. Heywood wil hun ervaringen uit die schaduw halen en "archeologische realiteit met mythologische traditie verenigen" om tot een geloofwaardig verhaal te komen.

Het boek is vlot geschreven en bleef mij boeien ook al wist ik ongeveer wat er ging gebeuren, en dat is knap. De moeilijke positie van vrouwen in de bronstijd werd voelbaar, maar de keerzijde is dat de dames soms wel érg passief waren. Hun acties en gedachten hadden wat uitgesprokener gemogen en ook het einde vond ik wat soft.

Een solide hervertelling die heerlijk weg las, maar nergens écht bijzonder werd.

Meer recensies van SuusjeLeest