Droom Jongen

suusleesboeken 10 juni 2024
Droom Jongen
Het boek gaat over Samuel een Jongen die enorm gedreven is en zijn dromen wil laten uitkomen. Maar krijgt Samuel de kansen om zijn dromen waar te maken!!we krijgen te maken met het overlijden van zijn oma,en daar doet hij ook beloftes aan!. Samuel is een hele lieve jongen maar wordt heel erg gepest en dwarsgezeten op school, omdat hij langzaam is. Nathan is de pester die is echt heel erg gemeen. Later blijkt ook dat hij aan de ziekte schizofrenie leidt,en wordt van school gestuurd iedereen is weer veilig. We zien ook wat een school met je kan doen kwa, daden, inzichten, uitspraken die niet altijd blijken te kloppen. Hoe leerkrachten, leerlingen en het schoolsysteem jongeren kunnen maken of juist breken. Ook laat dit verhaal je zien wat vriendschap is en hoort te zijn. Het gezin wat elkaar steunt ( stabiel leven ), Pesten , doorzettingsvermogen, vriendschap, leraren die je niet willen horen en steunen, alles komt voor in dit boek.
Het terugkerende gedicht van " Droomjongen " zo mooi
Flikt Samuel het om door te blijven vechten en het toch voor elkaar te krijgen waar hij wil staan.
Wat vond ik dit boek emotioneel en heb ik wel wat tranen laten lopen
4,5 ster
En @dannysteehouwer bedankt voor dit exemplaar

Meer recensies van suusleesboeken