Indrukwekkend, ontroerend, verdrietig en mooi

Sylviadhn 22 mei 2024
Wanneer Dita met haar ouders in Auschwitz terechtkomt, wordt ze gevraagd bibliothecaresse te worden. Dita is gek op boeken, dus dit is wel aan haar besteed. Maar, boeken zijn ten strengste verboden in Auschwitz. Met gevaar voor eigen leven beschermt Dita de weinige boeken die er zijn en weet haar bibliotheek uit te breiden met levende boeken.

Een indrukwekkende graphic novel met illustraties die nog zoveel meer zeggen dan de tekst. Ik heb rustig de tijd genomen om alles te bekijken en stil te staan bij de gruwelen in Auschwitz. Maar wat is dit mooi vorm gegeven, echt een plaatsje in je boekenkast waard. Indrukwekkend, ontroerend, verdrietig en mooi komen samen in deze graphic novel.

Meer recensies van Sylviadhn