Waarom kan je een klok wel stilzetten en de tijd niet?

Sylviadhn 27 mei 2024
Onder de grijparmboom heeft Puca een begraafplaats voor dieren gemaakt. Puca denkt dat alleen zij er vanaf weet. Op een dag zit Rover onder "haar" boom, die weet van haar begraafplaats. Maar wat Puca zo gek vindt: hij lacht haar niet uit. Er ontstaat een bijzondere vriendschap tussen Puca, die de tijd wil versnellen en Rover, die de tijd wil oprekken als een elastiekje zodat hij zo langzaam mogelijk gaat.

De zomer die alles was is een prachtig boek over vriendschap, verlies, verdriet, tijd en flonkeringen in je ogen. Een ontroerend boek dat mij aangegrepen heeft en me weer even met beide benen op de grond zet, want niemand weet van te voren hoeveel tijd je op aarde hebt. Benut het goed. Maak mooie herinneringen: "herinneren is niets anders dan tijdreizen in gedachten...."

Meer recensies van Sylviadhn