Rijk aan mooie zinnen

Sylviadhn 15 mei 2024
Wanneer Tess met haar moeder en broertje moet verhuizen nadat haar vader niet meer terug komt, arriveren ze in de Geknakte Tak van meneer Uil. Daar begint voor de familie Waterkers een nieuw avontuur waar ze nieuwe vrienden maken en hun vijanden leren herkennen. De ontdekking van een groot spinnenweb maakt het betalen van de huur een stuk gemakkelijker.

Wat een mooi boek is dit, het deed en doet me denken aan Watership Down (Waterschapsheuvel), een film die ik als kind vaak gezien heb met het prachtige nummer Bright Eyes van Art Garfunkel dat ik nog veel vaker geluisterd heb. In Tess Waterkers komen geweldige figuren voor, zoals het stinkdier Lady spruit, de beer Tunk, de Eindbuis (slang) die gevreesd, maar nooit gezien wordt, Fricassee Zondag (de kip), monsieur Reynaert (de vos) en veel anderen. Dit boek staat bol van de mooie zinnen, wat vind je bijvoorbeeld van: 'zijn snurkjes roken naar warm, vochtig katoen' (over het slapende kleine broertje van Tess). Tot slot, de illustraties zijn meer dan geweldig in dit boek en maken de tekst rijker en duidelijker. Een heel mooi boek.

Meer recensies van Sylviadhn