De emoties springen vanaf het blad rechtstreeks je hart in

Sylviadhn 05 juni 2024
"Dat is rijkdom: herinneringen. Ze maken je rijker dan wat ook."

Als Hazel's ouders vertellen dat ze gaan scheiden, staat haar wereld op zijn kop. De gezinsvakantie gaat niet door en Hazel wordt naar haar oma op het eiland gestuurd. Het wordt een vakantie vol verrassingen, waarin ze per ongeluk achter het geheim van haar vader komt. Dat maakt een heleboel dingen duidelijk.

Ik heb enorm genoten van dit boek. Een meeslepend verhaal met een rijkdom aan thema's die voor velen herkenbaar zullen zijn. Scheiden, vriendschap, verliefdheid, afscheid, acceptatie zijn o.a. thema's die een grote rol spelen in het boek. Je wordt meegenomen in de gedachten van Hazel die haar keuzes duidelijk onderbouwen. Het is ongelooflijk wat Hazel meemaakt in de paar weken dat ze bij haar oma woont. De schrijfstijl van Marlies Slegers is fascinerend, mijn ogen bleven aan de pagina's plakken als magneten en ik wilde weten hoe het zou aflopen. Met een traan heb ik het boek uitgelezen. Prachtige beschrijving van alle personages, de hond Vincent en de emoties die vanaf het blad je hart in springen.

Meer recensies van Sylviadhn