Hot boy summer....

Tamara Nome 29 juli 2024
“Gedane zaken nemen geen keer. Zwakke lieden bleven in het verleden hangen, wentelden zich in het verleden, leunden zwaar op de krukken van de psychologische prietpraat om hun eigen fouten recht te praten.”

Rechtenstudent Connor O’Toole heeft nog nooit zoveel luxe gezien als in Cutters Neek, een omheinde enclave vlakbij Cape Cod. Hij heeft hier een zomerbaantje gevonden als tennisleraar voor de bewoners van dit paradijs op aarde. Zijn plan is om les te geven, heel veel studie uren en te maken ver van alle Corona stress in de grote stad. Maar het vinden van nieuwe klanten is moeilijker dan gedacht en wanneer een gescheiden vrouw hem een dubbel tarief aanbiedt voor lessen kan hij dit niet afslaan. Voor Connor het weet raakt het verstrikt in een erotische affaire, een verslavende affaire. Tegelijkertijd wordt Connor tot over zijn over verliefd op een ander meisje. Hij weet zijn dubbele liefdesleven redelijk goed in stand te houden tot dat hij een hele grote fout maakt.

Ik ga eerlijk zijn, ik heb heel veel moeite gehad om in het verhaal te worden meegenomen. Het begint als een roman met informatie, wie wie is, hoe Connor daar terecht is gekomen, hoe hij aan het tennissen is geraakt en hoe hij iedereen in Cutters Neek ontmoet. Dat was voor mij langdradig. Het boek is opgedeeld in 5 delen en van het derde deel komt er vaart in het verhaal, vanaf dat moment zat ik er helemaal in en vloog ik er doorheen. De manier waarop het karakter van de hoofdpersonen verandert vind ik echt zo goed gedaan, ik had heel veel sympathie voor één van de hoofdpersonen maar in het laatste stuk werd mijn afkeer voor deze persoon wel echt steeds groter. Daarbij vind ik het heel machtig hoe beschreven is wat het verschil van de kijk op Corona bij de verschillende klassen is, de “armen” en de “rijken”.

Omdat ik het best moeite had om in het verhaal te komen geef ik dit boek 3 sterren. Nadat ik er eenmaal in zat vond ik het echt heel fijn en vlot doorlezen. Ben je opzoek naar een slowburn thriller met verrassende twists en turn, dan is dit boek prefect voor jou!

Meer recensies van Tamara Nome