Thriller van Hollandse bodem met internationale vibes....

Tamara Nome 15 oktober 2024
“Wat als een gedicht jouw doodvonnis betekent?”

Het is December, Sinterklaas staat vlak voor de deur. Op zijn hielen gevolgt door Kerst en oud & nieuw. Je vindt een envelope met alleen je naam tussen de post, je maakt het open en het is een gedicht. Het lijkt alsof dit gedicht is geschreven door een oude bekende, er wordt over een daad uit je verleden gesproken en dat je binnenkort de prijs mag betalen. Je vindt het apart maar ziet er niets gevaarlijks in, 3 dagen later word je lichaam gevonden.......

Dit en meer gebeurd er in de debuut thriller van Kick Ditzel. We volgen Sophie een rechercheur die is overgeplaatst van Zuid-Limburg naar Enschede. Ze komt binnen vallen tijdens het onderzoek naar de ”Scheermesmoord” maar als snel volgt er een tweede slachtoffer en neemt het een hele andere wending. Het boek zit echt zo goed in elkaar, ik zou zweren dat dit niet zijn debuut is. Het zijn korte hoofdstukken waarin de spanning meesterlijk wordt opgebouwd en aan het einde van bijna elk hoofdstuk zit een soort van mini cliffhanger waardoor je door wilt blijven lezen. De karakters komen allemaal perfect tot hun recht en behouden ook een beetje mysterie. Tot de laatste bladzijde aan toe za tik op het puntje van mijn stoel. Door de plottwists was ik gewoon echt in schok, ik zag ze echt niet aankomen. Echt zo goed geschreven!!!!

Dit debuut krijgt 5 sterren, ik kan echt niet wachten op een vervolg. Ben jij fan van de boeken van Chris Carter en Sam Holland met een beetje Freida Mcfadden verrassings effecten, dan is dit echt een boek voor jou!!! Een thriller van Hollandse bodem met internationale vibes.

Meer recensies van Tamara Nome