Traag verhaal in de woestijn

Tamara 16 maart 2024
Dit was mijn eerst Dave Eggers, maar viel me toch wat tegen.

Hoofdpersonage Alan is op middelbare leeftijd, en heeft het niet zo makkelijk: hij leeft reeds lange tijd gescheiden van zijn ex-vrouw Ruby, heeft daarnaast geen partner in zijn leven, zijn carrière zit in het slop en hij heeft financiële moeilijkheden. Enige lichtpunt in zijn bestaan is zijn dochter Kit, met wie hij een goede relatie heeft en die hij niet wil ontgoochelen. Dit laatste komt serieus in het gedrang door het gebrek aan geld, waardoor Kit zich niet zal kunnen inschrijven aan de universiteit voor haar volgende academiejaar. Er moet dus snel veel geld gevonden worden. Alan besluit hiertoe een functie te aanvaarden bij een hoogstaand IT-bedrijf met als missie om in Saoedi-Arabië een grootschalig project te kunnen voorstellen en verkopen aan niemand minder dan de koning. Of hij daarin slaagt laat ik jullie graag zelf ontdekken.

Het boek kon me niet helemaal meetrekken, hoewel er hier en daar wel grappige passages waren. Er komen een aantal personages voorbij, waarmee Alan interageert, maar al bij al blijft alles zeer oppervlakkig en heeft het boek een zeer traag tempo.

Meer recensies van Tamara