Vriendschap voor het leven

Tamara 05 augustus 2024
“Morgen en morgen en morgen” is een mooi verhaal over vriendschap, liefde, en omgaan met tegenslag. Over de evolutie van personen en hun relaties, over wat het leven met je kan doen.

Sam en Sadie leren elkaar als kind kennen en worden vrijwel meteen de beste vrienden, tot er een breuk komt. Door een toevallige ontmoeting nemen ze de draad weer op aan de universiteit. Gamen is hun grootste gemeenschappelijke interesse, en dus besluiten ze samen met de huisgenoot van Sam Marx, een game te maken. En dan begint het natuurlijk. In het eerste deel van het boek leren we de personages en hun verleden kennen, vanaf het tweede deel van het boek kwam voor mij de vaart erin en werd het boeiender.

Ik heb oprecht genoten van dit verhaal. De hoofdpersonages Sam, Sadie en Marx sloot ik al snel in mijn hart. Ik was zelf tiener in de jaren ’90, dus er waren ook wel wat herkenningspunten, wat heel fijn was. En als Beatles-fan vielen ook de verschillende Beatles-verwijzingen me op (zoals Sexy Sadie).
Doorheen het verhaal evolueren de personages en hun onderlinge relaties ook, wat ik steeds fijn vind in een boek. Mooi verhaal, vlot geschreven, graag gelezen. Voor mij 3,5 sterren.

Meer recensies van Tamara