Het verleden herbeleeft

tanja-hermans 16 juni 2023
Voor de leesclub van de boekenreizigers lazen we Dans door het verleden van Rina Stam. De auteur debuteerde in 2022 met Welke dag is het vandaag? Waarna ze het schrijfvirus te pakken had.
Verhaal: Mila groeit op bij een reizigersfamilie waar ze niet heel gelukkig is. Vader misbruikt haar en moeder is altijd boos. Gelukkig heeft ze een beetje steun van haar vriend Janos. Om wat geld te verdienen gaan ze samen op de markt muziek maken en dansen. Wanneer Janos ziek is gaat Mila met oma naar de markt. Oma is waarzegster en leert Mila hoe ook zij haar talent kan inzetten. Door te dansen kan Mila even haar zorgen vergeten. Op de markt wordt Mila verliefd op Boud, zullen de twee ooit samen komen?
Dit verhaal is het eerste deel van de Flora trilogie, wat Flora met Mila te maken heeft lees je in dit boek.
Na het lezen van het debuut van Rina had ik hoge verwachtingen van dit boek, helaas konden die voor mij niet waargemaakt worden. De schrijfstijl stoorde me, het verhaal is in het ik-perspectief geschreven. Meestal vindt ik dat niet prettig lezen, wat hier ook het geval was.
Het is een verhaal met verschillende thema’s waarvan er een paar goed uitgewerkt worden. Mila kwam zeker tot leven in dit verhaal. Het einde van het verhaal was heel verrassend.

Meer recensies van tanja-hermans