Beter dan fictie

TanjaT 12 oktober 2024
Beter dan fictie is het tweede boek van Mireille Versteeg.

Hierin leren we Eva kennen. Eva werkt voor Stella. Ze maken ideeën voor tv programma’s. Alleen…. Als Eva een mooi idee heeft, verbouwt Stella het naar een meer ordinair showprogramma. Daar baalt Eva behoorlijk van. Maar stel dat ze die promotie eindelijk krijgt….

Het begint dat ze op een feestje zijn. Eva moet chauffeur zijn voor Stella onder de mom dat ze zo alles vast meemaakt voor als ze promotie krijgt. Op het feest ontmoet Eva Max. Max is behoorlijk dronken en Eva biedt aan om hem naar huis te brengen. Max weet daar naderhand niets meer van.
Later komen ze elkaar weer tegen bij een talkshow. Eva wil Stella behoeden voor een fout, maar daardoor gaat er behoorlijk wat mis. Max breekt zijn hand door de fout van Eva!

Een dag later krijgt Eva te horen dat ze niet ontslagen is, maar ze moet Max uit de brand gaan helpen door hem te gaan helpen bij het schrijven van zijn boek (Dat lukt Max nu niet en er zit een deadline aan). Eva ziet dat niet zitten, Max absoluut ook niet….. Maar…..

Wat er gaat gebeuren, kun je gaan lezen in Beter dan fictie.

Mireille heeft een grappig boek geschreven over twee mensen die elkaar niet zien zitten, maar het wel met elkaar voor elkaar moeten krijgen. Grumpy vs Sunshine! Max is behoorlijk knorrig omdat het maar niet wil met zijn boek (en er een hele verhaallijn extra bij in moet komen in drie weken tijd) en Eva die maar probeert het beste van de situatie te maken en hem zo goed mogelijk te helpen. Mireille schrijft zo beeldend dat ik echt werd meegenomen in het verhaal; het huisje in het bos en het dorp erbij in de buurt zag ik zo voor me. De Heksenkring die georganiseerd werd, de dorpsbewoners die vrienden werden, het café waar wat gedronken werd, Ernst (Max’ literair agent)…… Verrassende wendingen die maken dat je het verhaal niet makkelijk aan de kant kan leggen.

Meer recensies van TanjaT