Bikini's & kites

TanjaT 23 september 2024
In Bikini’s & kites leren we Bo kennen. Bo heeft haat eigen winkeltje aan het strand van Domburg: Botique. Ze heeft wat zwemkleding ingekocht, maar ze maakt ook heel veel zelf. Het was ooit van haar tante, maar sinds haar overlijden, heeft Bo er haar eigen draai aan gegeven.

Naast haar winkel is een kitesurfwinkel gekomen. Die is veel groter van haar winkeltje en het zit haar wel een beetje in de weg. Die winkel is van 2 broers, al heeft ze er maar met 1 contact gehad.
Dan komt er en zeer leuke jongeman haar winkel binnen gelopen met een tienermeisje. Het kan toch niet zijn dochter zijn? Daarvoor lijkt hij echt te jong. De vonk slaat ook direct over bij Bo. Gelukkig blijkt het zijn nichtje te zijn, maar het levert wel een probleem op. HIJ is de andere broer van de kitesurfwinkel. Dezelfde winkel die haar winkelvergunning probeerde tegen te houden!

Maar wat is er toch met hem aan de hand? Wat heeft hij met kites en waarom is hij zo gefixeerd op die ene wedstrijd die eraan komt? En wie is die bloedmooie vrouw die ze bij hem ziet? Zie je nou wel, zij is nooit genoeg voor hem, en toch…. hij zoekt haar wel elke keer op en ze doen wel samen leuke dingen zoals bv bij het kampvuur zitten met vrienden.

Het boek van Anja Janssen is een heerlijk zomerboek over liefde, onzekerheden, doorzettingsvermogen en zand, zee, strand. Ik vond het een heel fijn boek om te lezen, makkelijke taal en je volgde goed wat beide hoofdpersonen van alles vonden ondanks dat je het hele boek leest vanuit Bo. Al in de openingsscene zit je meteen middenin het verhaal. Je voelt de warmte, je snapt het dat het knap vervelend is dat je ventilator niet werkt en je staat voor je gevoel direct daar in dat winkeltje. Anja heeft alles heel fijn beschreven waardoor je het gevoel hebt er middenin te staan en je zeker niet vanaf een zijlijn aan het meebeleven bent.

Meer recensies van TanjaT