Hartje zomer

TanjaT 21 oktober 2024
Lizzy en Bram zijn terug! Alles loopt nu goed met haar boekenwinkel Lectori Salutem, ze is dolgelukkig met Bram en ze gaan richting de zomer. Wat wil je nog meer?

En dan heeft haar beste vriendin Ikram ook nog de hoofdrol gekregen in de zomermusical van het stadje. Ze is glansrijk door de audities gekomen en de toneelgroep is klaar voor een gekleurde Sofie in Mama Mia. Tenminste….. bijna iedereen. Sofie’s moeder word door een hele goede actrice uit het dorp gespeeld, maar die is het hier niet mee eens. Ikram krijgt vervelende opmerkingen enz over zich heen. Ze besluit zelfs maar de rol terug te geven. Maar…. Er komt een onverwachte wending

Ondertussen is Lizzy zich het hoofd aan het breken wat er toch allemaal rond haar ouders speelt. Waarom is haar moeder teruggekomen naar Nederland, is ze vaak de hort op en wordt ze gezien met een andere man in een auto terwijl haar vader nog steeds in hun huis in Frankrijk is? Hoe kan dit, wat is er aan de hand? Gaan ze uit elkaar en willen ze dat haar niet zeggen? HELP!

Het tweede verhaal van Nora heeft me absoluut niet teleurgesteld. Het is een novelle met leuke verrassende wendingen! Het was weer een heerlijk verhaal om te lezen. Waar je in Hartje herfst alles goed voor je zag, is het hier niet anders. Door de vlotte schrijfstijl heb je het verhaal zo uit en lijkt het veel te kort. Van mij zou ze wel langere verhalen mogen gaan schrijven. Ik kreeg echt het gevoel dat ik wel op dat plein bij die musical zou willen zitten. Lekker een glas drinken en wat lekkers erbij, en gaan met het verhaal!

Mooi ook hoe Nora de sfeer heeft neergezet rondom Ikram en de musical. Dat het niet uitmaakt wie je bent, maar dat mensen die er anders over denken op het matje geroepen worden en eigenlijk hun eigen kuil gegraven hebben. Niemand is beter dan een ander, hoe je er ook uit mag zien!

Meer recensies van TanjaT