Roedel 1 - Roze banden & zomerjurken

TanjaT 24 september 2024
*** Recensie *** BLOGTOUR

Roze banden & zomerjurken is het 1e deel van de Roedel serie van Joëlla van der Breggen.

We maken kennis met Mara, Kiki, Bonnie, Isabel en Rox(anne). De 5 vriendinnen zijn geslaagd voor hun kunstopleiding en willen plannen gaan maken om samen op vakantie te gaan. Eigenlijk hebben ze het al eerder (en vaker) gehad over een roadtrip, maar ja, ze hebben geen busje om mee op vakantie te kunnen gaan en hotels enz zijn toch echt veel te duur voor ze. Tot het moment dat ze maar eens echt om tafel moeten gaan zitten…….
Dan staat Kiki opeens met een raadsel voor de deur. Ze moeten even meelopen. Buiten staat een oudroze busje, gekocht door de ouders van Kiki. Hiermee mogen de 5 meiden gezamenlijk op vakantie.
Direct om tafel met kaarten, route beschrijvingen en reisgidsen om hun vakantie te plannen. Maar zoals wel vaker…. Plannen zijn er natuurlijk ook om (deels) te mislukken!

Wat er allemaal gaat gebeuren, kun je lezen in dit leuke 1e deel.

Joëlla heeft met dit verhaal een heel leuk begin van de serie neergezet. Er gebeuren grappige, onverwachte dingen, er vinden ongeplande ontmoetingen plaats en nog voor ze Nederland uit zijn, komt er al politie achter hun aan. Er komen hele realistische situaties voor in het boek, je zou zo zelf op de 6e plek in het busje kunnen zitten. Je ziet de liefde bij sommige meiden opbloeien, ook weer stukgaan (opeens een vreemde vrouw met 2 kinderen die bij hem op de stoep staan), maar zoals in een echte feelgood…… er is altijd een mogelijkheid tot uitpraten. Gewoon een heerlijk verhaal om te lezen! Waarschijnlijk gaat het een serie worden van 2 delen en ik kijk nu al ontzettend uit naar deel 2! Liefde komt op allerlei manieren en allerlei vormen. De meest irritante persoon die je ontmoet hebt, kan toch heel anders blijken te zijn en je liefste maatje worden!

Dank @loftpublishing voor dit recensie exemplaar, dank @joella_van_der_breggen voor het gezellige gesprek in Tiel en Deventer

Meer recensies van TanjaT