Grappigste misdaadverhaal ooit!

Tessa 07 februari 2020
Auteur
Anne-Laure Van Neer is een Antwerpse auteur die reeds gekend is dankzij haar eerdere titels ‘Justine’ en ‘Maurice’, beide boeken werden genomineerd voor een Hercule Poirotprijs.

Verhaal
Anne-Laure is hoogzwanger, hormonaal labiel en betrapt haar vriend met een ander meisje in bed. Dringend zoekend naar een nieuw onderkomen vindt ze een appartement via een schijnbaar perfect getimede advertentie.
Ze komt terecht bij Louise en haar dementerende man Roger, die een stukje van hun huis verhuren. Dankzij Louise kan ze weer wat op haar plooi komen en kan ze zich voorbereiden op de komende bevalling.
Als ze in een schuif een manuscript vindt en haar nieuwsgierigheid niet kan bedwingen, blijkt het een misdaadverhaal te zijn. Algauw begint Anne-Laure linken te leggen tussen het verhaal en het echte leven en begint ze paranoïde te worden.
Wat is dat toch met dat lijk dat niet wil verdwijnen? Is Louise wel wie ze zegt dat ze is? En wat heeft een koe met dit hele verhaal te maken?
En dan heb je nog Agatha, een stemmetje dat maar niet wil zwijgen en de nieuwsgierigheid van de hoogzwangere Anne-Laure alleen maar meer aanwakkert!

Mening
Een verhaal in een verhaal, het is een concept dat ik in zo’n uitvoering nog niet echt had gelezen, maar in dit boek was het perfect combineerbaar!
Anne-Laure weet de lezer te boeien van begin tot eind, zonder saai te worden. Een beknopt aantal personages met elk hun perfecte rol in dit boek die je ook nog eens kunnen verrassen. Gelukkig is er een duidelijke overgang van verhaal naar ‘echte leven’ en kan je ook genieten van een vlotte schrijftaal, allemaal mooie pluspunten dat dit boek tot een gehele topper brengen!
Dit is het meest grappige misdaadverhaal dat ik ooit heb gelezen, en kan het iedereen aanraden!
Met zeer veel plezier geef ik dit boek 5 sterren! *****

Meer recensies van Tessa