Als ik jou was

tessa97 24 juli 2024
Als ik jou was is weer een heerlijke feelgood, geschreven door Marijke Vos. Met haar vlotte pen heeft ze een verhaal op papier weten te zetten die je het liefst in een ruk uit wilt lezen.

Maudy en Wout hebben beide een zaak aan een plein in het Gooi. Maudy runt haar eigen ijssalon. Hier gaat het echter niet goed mee, maar ze steekt hiervoor haar kop in het zand. Aan de andere kant van het plein is de makelaardij van Wout. Hij heeft zo zijn eigen zorgen. Wout moet niks hebben van alle andere zaken aan het plein en al helemaal niks van Maudy. Wanneer ze op een dag een aanvaring met elkaar hebben, besluiten ze twee weken van zaak te ruilen. Want hoe moeilijk kan ijs scheppen nou zijn? En zo lastig is mensen door huizen rondleiden toch ook niet?

Vanuit beide perspectieven wordt het verhaal verteld. Dit zorgt ervoor dat bepaalde situaties vanuit zowel Maudy als Wout worden belicht. Beide personages hebben een achtergrond en redenen waarom ze zijn zoals ze zijn. Hun gedrag is te verklaren en beetje bij beetje worden deze redenen onthult. Dit zorgt voor realistische personages die een fijne ontwikkeling doormaken.

Het verhaal kenmerkt wederom de humoristische schrijfstijl van Marijke Vos. De personages hebben grappige trekken en de bijpersonages voegen iets toe aan het verhaal. Maar het verhaal is over het algemeen gewoon leuk en grappig om te lezen en zal er regelmatig voor zorgen dat er hardop gelachen zal worden.

Als ik jou was is echt weer de perfecte feelgood om te lezen. Je leert iets over de makelaardij, maar krijgt ook zin in ijs. Echt weer genieten!

Meer recensies van tessa97