Terschelling

tessa97 21 augustus 2024
Terschelling is het derde boek in de serie Waddenliefde van Susan Muskee. In dit deel lees je over Valerie, een geboren en getogen Terschellinger. Op het eiland heeft ze haar eigen souvenirwinkeltje, die haar moeder ooit is gestart. Daarnaast organiseert ze fietstochten over het eiland. En ondertussen heeft ze enorme crush op haar beste vriend Tobias. Deze zomer is hij ook nog eens haar collega in de souvenirwinkel. Maar ze gaat hem echt niet vertellen dat ze al jaren verliefd op hem is, dan zal ze hun vriendschap waarschijnlijk verpesten. Maar dan verhuist Nanda naar het eiland en lijkt ze het wel heel gezellig met Tobias te hebben. Wat moet Valerie nu doen met haar gevoelens?

Dit boek is een gevalletje best friends to lovers trope en het is genieten! Valerie en Tobias zijn al jaren beste vrienden en buren op het eiland. Nu woont en werkt Tobias op het vaste land, maar komt hij elk jaar in de zomer Valerie helpen in de souvenirwinkel. Vanuit de ik-vorm is het verhaal geschreven, dus de lezer kan zich helemaal inleven in de gedachtes en gevoelens van Valerie.

Valerie is een vrolijke, maar ietwat onhandige vrouw. Er doen zich genoeg ongemakkelijke, maar voor de lezer grappige, situaties voor. Daarnaast heeft Valerie moeite met het veranderen van de souvenirwinkel. De winkel is van haar moeder geweest, die helaas is overleden. Valerie wil de winkel wanhopig in stand houden zoals hij is, terwijl Tobias aandringt op kleine veranderingen. Dit zorgt voor diepgang in het verhaal. Door de fietstochten over het eiland wordt je als lezer ook als het ware meegenomen over Terschelling en dit maakt nieuwsgierig naar het eiland.

Naast Valerie, Tobias en Nanda komen er nog meer personages voor in het verhaal, die allemaal iets eigens toevoegen. En natuurlijk komen de favoriete Cor en Marie ook weer voor. Susan Muskee weet de vriendschap tussen Tobias en Valerie en de ontluikende gevoelens realistisch neer te zetten. Het is erg lief en leuk om te lezen. Het zorgt voor een warm gevoel en een glimlach op je gezicht. Maar een traantje kan er ook wel worden gelaten.

Terschelling is een fijn derde deel in deze serie en persoonlijk mijn favoriet van alle boeken! Absoluut een aanrader om te lezen!

Meer recensies van tessa97