Oppervlakkig vs meerwaarde

TheBookishCourt 09 februari 2023
De novelle De Koningin gaat over jawel Koningin Amberly en haar periode in de selectie. Of mijn (haat) gevoelens jegens Koning Clarkson, vanwege de nieuwe informatie die je in dit verhaal leest, is veranderd kan ik resoluut nee zeggen. Je komt wat meer te weten over de aanleiding van Clarkson zijn gedrag. En dat terzijde heb ik nog een groter hekel dat we nog dezelfde lievelingskleur met elkaar delen. Dit deel is vrij oppervlakkig en ik ga niet ontkennen dat mijn ogen enkele keren bijna uit mijn oogkassen rolde.

De favoriet daarin tegen vond ik heel wat beter. De novelle gaat over Marlee, de favoriet van de Selectie maar die haar liefde voor een lijfwacht verkoos in plaats van het hart te winnen van Prins Maxon en daar werd ze op een barbaarse manier op afgerekend. De hoofstukken switchte van tussen de moment dat zij en Woodstock elkaar leerde kennen en de afranseling die ze ondervond met rotanestok en daarna. Hoewel er hervertellingen in zaten van het boek De Elite, vond ik dit verhaal dan wel een meerwaarde.

Meer recensies van TheBookishCourt