Ik ben fan!

TheBookishCourt 28 juni 2023
M.J. Arlidge heeft mij vanaf het eerste deel indrukwekkend verbaast. Ikzelf was geen thriller lezer tot ik de Helen Grace serie mij toch aansprak vanwege de vermakelijke titels die naar kinderversjes en liedjes verwijzen.

Iene Miene Mutte is het eerste deel in de Helen Grace serie. We leren de onvolmaakte Helen kennen, die alles behalve de schets van een perfecte hoofdinspecteur is en kampt met haar eigen demonen, Inspecteur Brooks en Mark hun achtergronden blijven niet onbeschreven in het verhaal.

De korte hoofdstukken zorgen voor een vaart in het boek, waardoor je al gauw zegt: "Nog één hoofdstuk." En 5 hoofdstukken verder valt het je in dat je eigenlijk ging stoppen.

Arlidge slaagt erin om de spanning het boek staande te houden waardoor je al zeker niet gaat vervelen. In het begin is het wel wat verwarrend met de introductie van het hele team.

Conclusie: Ik ben fan!

Meer recensies van TheBookishCourt