Geweldig boek!

Ik zal alvast beginnen met zeggen LEES DIT BOEK. Voila!
Vorig jaar mocht ik ook al deelnemen aan de blogtour. Toen voor Alexanders debuut. Een origineel, topboek. Maar ik durf misschien zeggen dat ik ‘Moederskind’ nog beter vind.
En spannend, amai, zeker het einde. Dat was echt ik zit op het puntje van m’n stoel - spannend!
Toen ik bijna op het einde zat, wou ik gaan slapen, want het was al laat, maar ik dacht no way! ik moet weten wat er gebeurd is!
Dit boek is dus geweldig, maar het is wel dankzij dit boek dat het liedje van de Bee Gees nooit meer hetzelfde zal zijn, dus dank je wel daarvoor.
Er lopen in dit boek twee verhaallijnen door elkaar. Enerzijds hebben we de verdwijning van de zestienjarige Alice en anderzijds lees je over Eveline. Zij is net haar moeder verloren en na de begrafenis krijgt ze brieven … van haar moeder?
Beide verhaallijnen worden op het einde verweven tot één mooi geheel.
We lezen vanuit verschillende standpunten, zowel van Eveline als van Alice, maar ook nog van andere mensen.
Het waarom, het hoe, wie, wat, alles klopt.
De schrijfstijl is aangenaam, het blijft boeien. Bij sommige boeken is het einde misschien wat rap rap geschreven, maar hier niet. Het einde was het perfecte einde voor dit verhaal.
Bon, ik ben dus fan en kan dit boek alleen maar aanraden!

Meer recensies van The.reading.blonde