Wow

TW: misbruik

Lieve Sam,
Wow! Wat een prachtig verhaal heb jij geschreven.
‘Niet geboren op mijn verjaardag’ is een aangrijpend, schokkend boek over iemand die vecht voor aanvaarding en erkenning.
Het is ongelooflijk om te lezen wat Sam allemaal heeft meegemaakt.
Uit haar biologisch gezin gehaald worden om geadopteerd te worden door een gezin waar ze zich nooit heeft thuisgevoeld. Misbruik door iemand die haar zou moeten beschermen, pesterijen, …
Ik kan me met de beste wil van de wereld niet inbeelden hoe Sam zich heel vaak moet gevoeld hebben. Ik heb wel ook dyscalculie, dus daar snapte ik dan weer alles van haha.
Sommige verhalen zouden door iedereen ter wereld moeten gelezen worden, dit boek is er eentje van.
Het is niet alleen een inspirerend boek; Sam is niet in de slachtofferrol blijven zitten, nope ze is een survivor. Ze werkt hard voor haar dromen, voor haar zoontje en voor haarzelf.
Maar dit is ook een boek dat je leert hoe erg het er vaak aan toegaat tijdens adoptie. Ik had geen idee.
Ik hoop dat dit voor jonge mensen, kinderen, jong volwassenen, voor iedereen eigenlijk een duwtje in de richting kan zijn om te praten over misbruik, welk soort misbruik dan ook. Sam toont je met dit boek dat je nooit alleen bent.
Ik heb dit boek beluisterd op Storytel en ik heb erg genoten van Sam’s stem, ze verteld het met zoveel rust en ja ik zou er uren naar kunnen luisteren.
Sam, dit boek heeft me erg geraakt!

Meer recensies van The.reading.blonde