Wow!

The.reading.blonde 10 februari 2024
TW: Tr4uma, s3xueel m1sbruik

Wat een boek, wat een auteur!!
Dit is nu al het tweede boek dat ik lees van Jerrad en het is de tweede keer dat ik het einde met tranen lees.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik het boek bijna had weggelegd.
Dit kwam omdat er vooral in het begin hele erge dingen gebeuren met minderjarige. Ook werd er enorm veel gescholden met hele erge namen.
Maar oke ja het hoort wel bij het verhaal. Ik ben dan ook heel erg blij dat ik ben blijven lezen! Want wow.
‘Waar de wolken eindigen’ is opnieuw een erg ontroerend, triest, maar ook mooi en ontzettend sterk verhaal met een belangrijke boodschap. Het thema is iets alledaags, iets wat nog steeds actueel is spijtig genoeg … Het verhaal gaat over Roma, die de filmindustrie in LA volledig op z’n kop zet en daar heeft ze een verdomd goeie reden voor. Ik kan niet meer vertellen zonder te spoilen. Dus je zult ‘m zelf moeten lezen. Het boek heeft wat langere hoofdstukken (op m’n iPad toch), maar dat is niet erg, want ze lezen allemaal zo vlot! Hoofdstukken in het heden worden afgewisseld met hoofdstukken in het verleden. Deze hoofdstukken zijn te herkennen aan de cursieve tekst.
Onder het jaartal waarin het hoofdstuk zich afspeelt, staan ook quotes van bv. Eleanor Roosevelt of Bing Crosby. Leuk extraatje!
Jerrad verdient zoveel meer lof en aandacht als schrijver. Ik las nog maar twee van zijn boeken, maar beide waren zo ontzettend mooi, ontroerend, speciaal! Zijn woordkeuze is soms poëtisch en hij weet met wat hij schrijft, je als lezer echt te raken.
Het zijn best zware verhalen, maar ze zijn echt 100% de moeite waard!

Meer recensies van The.reading.blonde