Top slotdeel

Iedereen heeft van die auteurs waarvan je alles moet lezen. Voor mij is dat V.E. Schwab. Haar schrijfstijl vind ik zo tof en uniek dat ik alles wat er van haar uitkomt wil lezen. Onlangs is het derde deel van de Cassidy Blake serie uitgekomen. Door omstandigheden kon ik die niet direct lezen, maar inmiddels heb ik hem uit, en dit is wat ik ervan vond:

Brug der Zielen is het derde en laatste verhaal over Cassidy Blake. In dit verhaal volgen we haar in New Orleans. De setting van dit verhaal is net als de voorgaande delen in deze serie duister, maar op een prettige en humoristische manier. Het boek zit boordevol spanning, maar vriendschap en humor spelen ook een grote rol in het boek, wat ervoor zorgt dat het goed aansluit bij de jongere doelgroep van dit boek.

Hoe V.E. Schwab New Orleans heeft neergezet vond ik weer fantastisch om te lezen. Ze heeft een beeldende schrijfstijl, waardoor het bijna voelt of je er zelf rondloopt. Ook dit is weer iets waardoor ik denk dat de jongere lezers hier echt van gaan smullen.

Cassidy en de andere personages ken je natuurlijk al uit vorige delen. Ze blijven leuk om over te lezen, hoewel ze zich niet meer enorm ontwikkelen in dit verhaal (wat begrijpelijk is). Dit stoort echter niet, want Cassidy heb je zo goed leren kennen in de vorige delen dat dat niet echt nodig is.

Ik vind het zelfs een beetje jammer dat dit het laatste deel was in deze toffe trilogie waar spanning, vriendschap en avontuur centraal staan. Ik denk in ieder geval dat er heel veel jonge lezers zijn dit gaan genieten van deze boeken!

Al met al heb ik enorm genoten van Brug der Zielen en vond ik het een tof sluitdeel van deze trilogie.

Beoordeling: 4/5

Meer recensies van thereadingtwinsnl