4,5

thereadingtwinsnl 25 augustus 2024
Een poosje terug zagen we op instagram dit boek voorbij komen. Hetgeen wat ons toen het eerste opviel aan het boek waren de prachtige edges die dit boek heeft. Het zijn misschien wel mijn favoriete sprayed edges ooit, want de samenstelling van deze kleuren vind ik echt prachtig!
Toen het boek op de mat viel bleek ook dat in de schutbladen prachtige illustraties te vinden waren, dus ik was direct verkocht!

Toevallig is De Ravenjongens een boek wat we een hele poos terug (en dan heb ik het echt over meerdere jaren terug) al hebben gelezen. Destijds was dat één van de eerste Engelse boeken die we hebben gelezen, dus heel veel wisten we er niet meer van.
Toen dit boek in de brievenbus belandde waren we ook ontzettend enthousiast.
Direct hadden we zin om opnieuw weg te duiken in de wereld van Blue en de Ravenjongens.

De Ravenjongens is een boek dat niet heel moeilijk is om in te beginnen. In het begin zijn er misschien een paar stukjes waar ik me doorheen moest weten te lezen, zoals wel vaker het geval bij fantasy, maar gelukkig verbeterde dat al vrij snel en was het vanaf dat punt een feest om te lezen.

Het is misschien een beetje anders dan de andere fantasy boeken die we lezen. Dit boek heeft namelijk aanzienlijk minder romantiek dan de romantasy die we normaal lezen, maar toch vond ik dat in dit geval niet heel erg en past het ook beter zo.

Blue is een ontzettend tof hoofdpersonage om te volgen. Ze is niet perfect, maar dat maakt haar naar mijn mening alleen maar leuker en realistischer om over te lezen.
Daarbij weet de auteur de personages, en dan niet alleen de hoofdpersonages, op een dusdanige manier uit te werken, dat je optimaal met ze mee kunt leven en af en toe vergeet dat je een boek aan het lezen bent.

Ook vind ik de humor in het boek echt ontzettend tof en iets wat zeker een tof pluspunt is. Naast het vele huilen dat veel boeken me laten doen, mis ik het vaak om écht goed te kunnen lachen, maar daar is bij dit boek geen gebrek aan!

We zijn nooit verdergegaan met de serie, misschien omdat de serie als jonge beginnende Engelse lezer een beetje te indrukwekkend was, maar na het opnieuw lezen van het boek, en deze keer dus in het Nederlands, kunnen we niet wachten om te kunnen verdwijnen in het tweede deel.
Na het lezen van het eerste deel smaakt het absoluut naar meer.

Lezers die net zoals ons van een toffe fantasy houden, waarbij je goed kunt lachen en met personages waar je je echt in kunt verplaatsen... Ren naar die boekhandel om nog een prachtige limited edition te bemachtigen!
Deze moet je in je kast hebben staan!

Meer recensies van thereadingtwinsnl