Supertof!

thereadingtwinsnl 18 augustus 2024
Eens in de zoveel tijd zie je een boek voorbij komen waarvan je denkt; ja dit kan alleen maar tof zijn!
Voor mij was dat bij dit boek echt het geval!

Toen ik wat jonger was verslond ik echt alle boeken waar magische elementen (ik weet niet of ik dit nu goed beschrijf) in zaten, en ik kon dan ook niet wachten om deze te lezen!

De Seizoensproeven is een boek dat is geschreven door twee auteurs die weten wat de doelgroep wil.
Het is een ontzettend origineel, en fantasierijk verhaal, en zeker een verhaal waar ik met volle teugen van heb genoten.

Het hele idee om de seizoenen en elementen in een fantasy boek te verwerken vind ik echt supertof, en is ook echt op een hele leuke manier gedaan.

Ik ben echt helemaal weg van de manier waarop het gebruik van die elementen is beschreven; ik zag het helemaal voor me.
Een ijsstraal hier, een vuurbal daar! Supertof!

Nog iets wat ik altijd erg leuk vind in boeken is een soort wedstrijd element.
(Zo vond ik bijvoorbeeld The Hunger Games, de Zalindov serie, het eerste deel van Acotar etc.. ook erg tof mede door het wedstrijd element)

Zoals de titel van het boek misschien al wel doet vermoeden, is het wedstrijdelement ook in dit boek aanwezig, en wat vind ik die tof!
Ze zijn erg duidelijk en beeldend beschreven, waardoor ik geen enkele moeite hoefde te doen om ze voor mij te zien.
Ook is het een redelijk spannend boek.

Elke bladzijde sloeg ik weer om, benieuwd wat er hierna ging gebeuren; waardoor het boek wegleggen soms wel erg lastig werd. (Zeg maar doei tegen je slaapritme ;)

Daarnaast is Ayla een supertof personage om over te lezen.
Ze is de prinses van Zomer, en haar stuurkracht is vuur.
Net als haar stuurkracht is ze een vurig en uitgesproken personage dat niet zo snel over zich heen laat lopen.
Het is zeker een personage waar ik als lezer met plezier over las.

Ook Valdemar, de prins van Winter, is een intrigerend personage. In het begin kreeg ik (net zoals Ayla waarschijnlijk ) erg moeilijk hoogte van hem, maar hoe verder het boek vorderde hoe leuker ik hem vond!

Als ik een minpuntje moest bedenken over dit boek, dan zou het zijn dat het af en toe een tikkeltje voorspelbaar is, maar dat maakt hem niet minder leuk.

Richting het einde heb ik even een traantje moeten wegpinken, en die cliffhanger was ook echt niet normaal.
Hij was zo ontzettend spannend dat ik nu vol ongeduld zit te wachten op het volgende boek!

Al met al is het hele boek gewoon erg tof, en echt een feestje om te lezen! Een absolute aanrader!!

Meer recensies van thereadingtwinsnl