4.5/5

Soms heb je dat je, als je een cover ziet, meteen weet dat je een boek wil lezen. Dat had ik bij Het Spontane Liefdescontract. Ik zag de vrolijke cover bij de oproep voor de Blogtour en wist meteen dat ik dit verhaal wikde lezen. Toen ik daarna zag dat Courtney Walsh de auteur is, wist ik het zeker! Vandaag is onze beurt in de blogtour van dit toffe boek.

Het spontane liefdescontract is een boek met een van mijn favoriete tropes: fake dating. Combineer dat met een topsporter en een plaatselijke bakster, dan krijg je een perfect recept voor een heerlijk boek. Dat is ook zo. Ik zat vanaf bladzijde 1 in het verhaal. Poppy, het vrouwelijke hoofdpersonage is een bakster en misschien wel een van mijn favoriete personages in een romantisch boek tot nu toe. Ze heeft humor en ook nog eens voldoende diepgang.

Ook Dallas, het mannelijke hoofdpersonage is erg tof om over te lezen. Samen met Poppy vond ik dit een erg leuk koppel om over te lezen -zowel nep als echt.

De schrijfstijl van Walsh is vlot en luchtig. Dir boek is nou perfect om lekker luchtig te lezen -een ideaal boek voor in drukke periodes of lekker bij het luieren aan strand op vakantie.

Laten we eerlijk zijn. Is fake dating een nieuw, origineel concept voor een verhaal? Nee. Maar vond ik het desondanks dat een van de meest vermakelijke boeken met deze trope? Ja!!!

Ik vond het ook heerlijk verfrissend om geen gevloek en weinig spice te lezen in zo’n verhaal, want ik heb soms wel het gevoel dat mensen dat spice het belangrijkste zou moeten zijn aan een romance verhaal, maar Courtney Walsh bewijst het tegenovergestelde met het Spontane Liefdescontract.

Ik heb in ieder geval enorm genoten van dit verhaal en kan niet wachten op de volgende boeken van Courtney Walsh!

Beoordeling:
4.5/5