Super tof!

Ik zal vast niet de enige zijn die dit boek wel eens voorbij heeft zien komen.
Hetzij op tiktok, instagram of een ander sociaal media platform.

Ik heb ontzettend veel goede dingen gehoord over dit boek, en uiteraard was ik hier dan ook erg benieuwd naar.

Hoewel ik veel fantasy en young adult lees, was dit boek toch wel weer een beetje anders dan de andere boeken die ik veel lees, ondanks dat het een ya is.

Meestal bevatten de young adults die ik lees tamelijk veel romantiek, of is het een combinatie van fantasy en romantiek.

Vrij snel nadat het boek binnenkwam ben ik erin begonnen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin een beetje moeite had met in het verhaal komen, met name omdat ik soms even moest wennen aan de schrijfstijl.
Naarmate het boek vorderde, hoe makkelijker het echter ging en op een gegeven moment zat ik er helemaal in!

In dit boek is een thema dat centraal staat girl power, en als er iets is wat ik tof vind in boeken, dan is het wel girl power.

Van een scene waarin het hoofdpersonage laat zien wat ze waard is, kan ik mijzelf tijdens het lezen ook super stoer voelen en daar houd ik van!
En oh boy- die momenten zijn er in dit boek zeker geweest!

Zetian is dan ook een personage waar ik alleen maar bewondering voor kan hebben.
De auteur heeft haar erg goed uitgewerkt, waardoor het geen oppervlakkig personage is. Juist niet!

Nog iets wat ik erg tof vind aan dit boek, zijn de details die in de worldbuilding en elementen zijn gestopt zoals bijvoorbeeld de Chrysalissen.
Deze waren zo goed beschreven dat ik ze helemaal voor mij zag.

Dit boek voelde, naar mijn mening, een beetje aan als een mix tussen een fantasy en een science fiction.
Totaal anders dan wat ik normaal lees, dus.
Máár ik heb er wel enorm van genoten!

Als je ook zo houdt van een boek met een flinke dosis girl power en een intrigerende wereld, ren dan naar de boekhandel!

Meer recensies van thereadingtwinsnl