beste Lauren Asher boek tot nu toe!

Love Unwritten is misschien wel een van mijn meest anticipated reads van dit jaar. Vorig jaar December kwam Love Redesigned uit, wat mijn favoriete Lauren Asher boek werd (ik heb ze allemaal gelezen). Toen ik hoorde dat Love Unwritten over één van mijn favoriete personages uit het eerste boek zou gaan, kon ik natuurlijk al niet meer wachten op de verschijning van dit tweede deel in de Lakefront Billionaires serie. Van Uitgeverij Love Books mochten wij het boek al lezen, en dit is wat ik ervan vond:

Love Unwritten is zeker niet het dunste boek wat je in je boekenkast zal hebben staan; het is een vrij dikke pil van bijna 600 bladzijden. Normaal gesproken ben ik van mening dat een romantisch boek niet zo dik hoeft te zijn, maar inmiddels weet ik dat de dikkere boeken van Lauren Asher vaak mijn favorieten zijn. Ook bij dit boek bleek dat. Het voelt helemaal niet alsof je een boek van bijna 600 bladzijden leest, want  je vliegt er echt zo doorheen.

Ik zat ook direct in het verhaal. Omdat je Rafael en een deel van de setting, Lake Wisteria,  al uit het vorige boek kent, is het makkelijker om door het begin van dit boek te komen. Daarbij vond ik ook Ellie een verfrissende draai aan het verhaal geven. Ze heeft nogal wat meegemaakt in het verleden, waar je gedurende het verhaal achter komt. Dit stukje uit Ellies verleden vond ik persoonlijk heel mooi in het verhaal verwerkt, het gaf echt wat extra diepgang aan haar als personage. Het is wel goed om hierbij de QR-code die voor in het boek staat te scannen, die leidt naar de trigger warnings.

Ook Rafael heeft het niet makkelijk gehad in het verleden en neemt zo zijn eigen obstakels mee het verhaal in. Het is daarom heel mooi dat dit boek zowel uit het perspectief van Rafael als Ellie wordt verteld. Op deze manier krijg je echt van beide kanten mee en zorgt voor extra diepgang. Dan hebben we ook nog Nico. Hij is het zoontje van Rafael en één van mijn favoriete personages uit het verhaal. zowel de band tussen hem en zijn vader als tussen hem en Ellie is erg mooi om te lezen.

Wat ik een mega leuke toevoeging aan dit verhaal vond was het feit dat Ellie songwriter is, en alle drama die hierbij komt kijken. Persoonlijk vond ik dat een heel leuk zij-plot. Ik weet bijna zeker dat swifties dit zij-plot ook leuk gaan vinden om te lezen!

Als je alleen het stukje over de personages hebt gelezen denk je misschien dat Love Unwritten een erg zwaar boek is om te lezen qua topics, maar niks is minder waar. Love Unwritten is tegelijk ook een heel luchtig en vooral mooi verhaal. Mijn mening? Love Unwritten is nóg beter dan Love Redesigned en staat daarmee bij mij op de eerste plaats van alle Lauren Asher boeken.

Ik kan simpelweg niets bedenken wat ik niet goed vond aan dit verhaal en daarom krijgt Love Unwritten van mij 5 sterren!

Beoordeling: 5 / 5

Meer recensies van thereadingtwinsnl