Fantastisch eerste deel

thereadingtwinsnl 06 augustus 2024
Romantische boeken blijven toch wel een van mijn favoriete soort boeken om te lezen. Wat ik nog leuker vind is als er een laagje spanning om het romantische aspect heen ligt. Na het lezen van de achterflap van Westwell: zwaar en licht, klonk dat top! Ik heb hem onlangs gelezen en inderdaad, ik vond hem fantastisch!

Sowieso het aspect van dat Helena, een van de hoofdpersonages, zich voordoet als haar overleden tweelingzus om haar eer te herstellen vond ik tof. Het geeft een extra spannend tintje, omdat je aan de ene kant wil dat ze meteen eerlijk is, maar aan de andere kant wil je dat ze de eer van Vivian (de overleden tweelingzus) herstelt.

De schrijfstijl van Lena Kiefer is er fijn om te lezen. Ze schrijft beeldend en je kan je echt in de personages verplaatsen. Dat vind ik persoonlijk altijd fijn in een verhaal. De personages ontwikkelen zich ook in het verhaal, maar er is zeker nog ruimte voor meer ontwikkeling in de volgende delen.

De setting is ook heerlijk om te lezen. New York chic zou ik haast willen zeggen. Ook dit wordt mooi uitgewerkt, het is bijna alsof je zelf in New York rondloopt.

De trope in dit boek is forbidden love. Normaal gesproken ben ik daar een beetje huiverig over, maar de auteur heeft dit zeer goed uitgewerkt naar mijn mening. Het heeft alles wat je van dat trope mag verwachten, liefde, haat en spanning. De Chemie tussen beide hoofdpersonages (Helena en Jessiah) is fantastisch uitgewerkt en smaakt zeker naar meer. Ik kan in ieder geval niet wachten op het tweede deel, wat in het nakaar verschijnt.

Al met al heb ik enorm genoten van Zwaar en Licht, het is een dikke aanrader voor iedereen die van forbidden love of romance met een beetje spanning houdt!

Beoordeling: 4,5 / 5

Meer recensies van thereadingtwinsnl