Spannend en duister verhaal

Tiany02 13 februari 2024
Knap verhaal. Het heeft mij van begin tot eind kunnen boeien. Geen enkel saai moment. Metten verliest als jong meisje haar vader, een klapwaker. Ze is aanwezig als hij en hun hond het leven laat tijdens een mysterieuze dikke mist die over hen heen valt. Het enige wat hij nalaat is zijn klepper, een houten plankje met een hamertje, dit verstopt Metten onder haar rokken en gaat, als klapwaakster, het ene na het andere avontuur tegemoet. Ze ontmoet meerdere mensen, waar ze een band mee heeft. Ze krijgt het zwaar te verduren. Er is dood en verderf waar zij komt, en ook de dansplaag. Een boek die je de duisternis mee intrekt, richting 16e eeuw. Rillen en genieten. Ik vind het heerlijk verhalen te lezen uit die periode, smaakt steeds naar meer, helaas niet zo makkelijk te vinden.

Meer recensies van Tiany02