Mooie boerenroman

Tiany02 12 mei 2024
Het was weer een tijdje geleden dat ik nog een ebook van Mary Schoon had gelezen. Dit is nu het 14e boek dat ik van haar lees, ik ben dus zeker een fan van haar verhalen.
Deze roman is weer typisch een boerenroman. Mooi verteld, leuke personages, maar ook regelmatig met woorden en/of zinnen in streektaal die ik niet begrijp. Vind ik niet zo erg want het verhaal op zich is weer zeer aangenaam om lezen.
In het kort…Wolter vind een portemonnee met 600 gulden, zijn leven in armoede is daardoor opgelost, hij kan een boerderijtje beginnen, samen met zijn gezinnetje. Doch het schuldgevoel vreet aan hem, hij schrijft in een brief aan zijn echtgenote, het is zijn laatste wil, voor indien hij zou komen te overlijden, want hij is ondertussen teweten gekomen van wie het geld is.
Indien het hem in leven niet zou lukken om het geld terug te geven, omdat hij zou overlijden, moet zijn echtgenote Annechien het doen, want ook na zijn dood wil hij zich van alle blaam gezuiverd weten.
En inderdaad, Wolter overlijdt veel te vroeg en laat een vrouw en dochter Hillie achter.
Zeer mooi verhaal, ik ga zeker het vervolg lezen hoe het verder gaat met dochter Hillie in “Gevonden Geluk”.

Meer recensies van Tiany02