Drama, vriendschap, liefde

Tiany02 29 september 2024
Mooi romantisch verhaal, leest zeer vlot, verveelt geen moment.
Ik vind het altijd zo erg dat ouders de (verkeerde) partner kiezen voor hun kinderen, omdat het hen goed uitkomt, zonder rekening te houden met de gevoelens van hun kinderen, een eeuw terug was dit nog veel erger, vooral bij de adel. In dit verhaal speelt geloof een grote rol, en weer die schijnheiligheid.
Ada is de jongste dochter van een vroom gezin. Haar ouders hebben de keuze laten vallen op een 10 jaar oudere gescheiden man “Robert”, hij past in hun straatje, hij is de zoon van de dominee.
Ada is een welopgevoed meisje en doet wat haar ouders van haar verlangen, maar door omstandigheden komt ze op zekere dag terecht in een Grieks restaurant, daar leert ze de zoon van de zaak “Belen” kennen, ze worden vrienden…..en zonder dat iemand van haar familie op de hoogte is gaat ze af en toe bijwerken in het restaurant van Belen zijn familie. Ondertussen leert ze ook haar toekomstige echtgenoot Robert beter kennen, hij heeft een kantje dat haar helemaal niet zint, toch huwt ze met Robert om iedereen, behalve zichzelf, tevreden te stellen. Maar hoe gaat het verder met de vriendschap tussen haar en Belen ?
Een mooi boek, vol drama, vriendschap en liefde….
Het beste boek, tot hiertoe, van Emma Anna vind ik het historische verhaal “De Gifmengster”, maar van dit verhaal heb ik ook zeer genoten.

Meer recensies van Tiany02