Graag een vervolg

Tiany02 10 oktober 2024
Heerlijk historisch verhaal, met boeiende korte hoofdstukken.
je leeft meteen mee met Helena haar jonge leven dat er niet rooskleurig uit ziet, gezien zij van het vrouwelijke geslacht is. Haar moeder is reeds langere tijd overleden, en nu komt de dag dat ze ook afscheid moet nemen van haar vader, de man die haar heeft opgevoed en alles geleerd heeft betreffende zijn lakenhandel. Omdat Helena geen broers heeft wil zij de zaak van haar vader zelf in handen nemen, maar dat kan dus niet volgens de koopmansgilde, een vrouw kan nooit aan het hoofd staan van een handel. De oplossing zou een huwelijk zijn, er zijn mogelijkheden, maar Helena heeft zichzelf verplicht enkel te huwen uit liefde, niet om er winst uit te halen.
Er is Bodijn, haar jeugdvriend die al jaren een zeer goede band heeft met Helena, maar die ze steeds op afstand houdt als het wat te intiem wordt. Er is ook de concurrentie die zich op agressieve manier willen opdringen. Ze krijgt het echt niet makkelijk, en zelfs zwaar te verduren. Gelukkig heeft er ook enkele personen in haar leven die haar zeer genegen zijn en waar ze steeds op kan rekenen.

Er is ook het verhaal van Dorothea, de boekenwurm, die zich heeft verloofd met de man die voor haar gekozen werd. Ze droomt van een sprookjeshuwelijk, maar leert stilaan de minder leuke trekjes van haar toekomstige kennen.
Ze is bevriend geworden met Helena die haar hielp met mooie stoffen uitzoeken voor haar kleding.
Dorothea, is eveneens een vrouw met een eigen mening en daarbovenop zeer gevoelig en romantisch, het verhaal rondom haar werd in dit boek niet afgerond, ik hoop dus dat er een vervolg op komt.
Ik vind dit een heerlijk 14e eeuws verhaal dat me geen moment verveeldeā€¦zalig om in die tijd te duiken en mee te leven met wat er in die mensen hun leven speeldeā€¦..smaakt naar meer.

Meer recensies van Tiany02