De kerk en “liefde”

Tiany02 04 juni 2024
Andere genre dan ik gewend ben te lezen. Ik ben verslaafd aan historische verhalen, fictie en non fictie. Het onderwerp, en korte inhoud, van dit boek trok me aan. Ik had wat moeite met de start door de mentaliteit van de moderne, hedendaagse, wereld, ik leef zo graag in het verleden tijdens het lezen. Enfin, ik heb doorgezet en heb er geen spijt van. Er gebeurt weinig en tegelijk veel, bijna alles draait om twee personen, de jonge knappe Anna, die door omstandigheden bij haar grootouders woont, en een jonge priester Corneel. Door omstandigheden raken ze in contact met elkaar, en van het één komt het ander, wat op de duur vonken geeft, de liefde wordt steeds sterker en heftiger, maar is uiteraard niet zonder problemen. Anna heeft nog een verleden, Corneel eveneens, en is vooral ook priester.
Ik vond het een vrij boeiend verhaal, maar had iets korter gemogen.

Meer recensies van Tiany02