Waar ben jij goed in? Anneke Scholtens is "goed" in schrijven.

tiggerhans 25 juni 2024
Ieder kind is wel ergens goed in, alleen, soms moet je dat eerst ontdekken. Het is makkelijk om jaloers te zijn op anderen omdat ze mooier, dunner, beter zijn, goed kunnen bakken.
De dieren in "De maan is te laat" zitten met hetzelfde probleem, de een is goed in zwemmen, de ander goed in vliegen, maar egel weet niet waar zij nou goed in is.
Tussendoor is er vos die eigenlijk overal iets doet wat niet hoort. Op het einde krijgt hij de pin op de neus.

Het werd eigenlijk pas bij het derde hoofdstuk duidelijk dat het een doorlopen verhaal was, in plaats van losse verhalen. Maar dat is niet zo heel belangrijk.
Het boekje heeft ook tips en vragen, die je vooral helpen om te zien of je het goed gelezen en begrepen hebt, en om je eigen fantasie te stimuleren.

Overigens zijn de illustraties van Beatrijs van den Bos pakkend en geven duidelijk weer wat er in het verhaal gebeurd. Jammer dat ze in grijstinten zijn en niet in kleur. Dat maakt het boekje wat saaier dan het had hoeven te zijn. Al met al gewoon een leuk boekje.

Wel jammer dat er, volgens mijn gegevens, maar 2 boeken zijn met dezelfde figuren in de hoofdrol. "Kip in de wolken" is het tweede boekje.

Meer recensies van tiggerhans