Niet enthousiast

tiggerhans 23 juni 2024
Vooropgesteld, de illustraties zijn leuk, ze helpen je een goede voorstelling te maken van de personen die voorkomen in het verhaal. Al is het allemaal ver gezocht. Het voelt alsof de schrijfster haar eigen politieke agenda wil pushen via dit verhaal. Een kat die Obama heet, een kat met de naam Chakra.
Ook komt er taal in voor die mijn kinderen en kleinkinderen niet mogen en zullen gebruiken.

Voor opa kun je soms sympathie hebben, die begrijpt dat de generatie van tegenwoordig niets meer leren, althans niet wat ze nodig hebben. Maar iemand die na de dood van zijn partner die zelfde partner van zijn foto afknipt?
De schrijfster probeert allerlei woke zaken normaal te maken voor het lezende kinderpubliek. Lgtb relaties, hekserij, linkse politiek, en ga zo maar door. Of dat nou nodig is?

Het spannende van dit boek, wel eigenlijk komt dat maar twee keer goed tot zijn recht. Wanneer de kinderen stiekum naar binnen gaan bij Herba en als de kat van Boeli bijna het loodje legt.

Mijn sterren zijn eigenlijk vooral voor Annet Schaap, 2 voor haar, en 1 voor Janneke.

Meer recensies van tiggerhans