Simpel maar leuk verhaal

tiggerhans 03 juli 2024
De "Supersticks" boekjes zijn leuk om te lezen, vooral als kinderen zelf al lezen zonder hulp van anderen. Al zal voorlezen voor het slapen gaan vast wel op prijs worden gesteld.
In mijn geval las ik een ander deel eerst, en nu blijkt dus dat je eigenlijk de serie in de juiste volgore moet lezen. Als los avontuur lezen kan, maar dan moet je eigenlijk te veel vragen stellen, omdat er in de verhalen -zij het miniem- terug gegrepen wordt naar vorige deeltjes, en je mist dan waar het over gaat of over wie.

"Een topteam" is een verhaal met af en toe een klein beetje humor. Dat het dus door de Kinderjury 2009 op de lijst werd gezet is geen verrassing. Een aardig boekje, al ontbreekt het een beetje aan spanning.

Ten slotte, ook dit keer zijn de illustraties door Saskia Halfmouw weer fantastisch en visueel aantrekkelijk voor de jeugdige lezers!

Meer recensies van tiggerhans