Rommelig en chaotisch

Tineke Fraij 21 juni 2024
Dit boek was een van de boeken van mijn gewonnen boekenpakket van uitgeverij Prometheus. Deze schrijfster kende ik niet en ook de korte inhoud van het boek zei mij weinig, dus ik begon er open in te lezen.

Al gauw bleek dat dit absoluut niet mijn soort boek is, maar heb dapper doorgezet en het boek uitgelezen.
Het verhaalt over het personage Sarah en haar relatie tot anderen, die aangeduid worden als ‘de man’, ‘de vrouw’ en ‘de vriend’. Verder wordt het verhaal afgewisseld met scenes uit een toneelstuk en af en toe wat gedichten.

Het geheel komt nogal rommelig en chaotisch over. De schrijfster doet haar best het verhaal op een aparte en poëtische manier te vertellen, maar verliest daarbij de aandacht voor haar personages, die alleen maar lijken te figureren en ie je nauwelijks echt leert kennen.
Ook de herhalingen doen het verhaal geen goed; het is eerder irritant om de haverklap te lezen wat een personage van links naar rechts bekeken allemaal ziet.

Het is wel duidelijk dat Sarah Neutkens creatief is, maar aan mij is deze schrijfstijl niet besteed.

Meer recensies van Tineke Fraij