Heerlijke feelgood

January is schrijver van feelgood romances. Maar door het overlijden van haar vader is het plezier in haar leven ver te zoeken. Ze heeft de grootste moeite om te schrijven: eigenlijk heeft ze last van writer's block. Ze besluit af te reizen naar het huis aan het meer dat ze van haar vader erfde om de deadline van haar nieuwe boek te halen.
Tot haar grote verbazing staat dit huis naast het huis van haar universiteitsrivaal Gus, die ook schrijver is geworden. Zijn boeken zijn echte zware, literaire verhalen. Maar ook hij zit vast in zijn hoofd en krijgt zijn boek niet op papier.
January en Gus sluiten een weddenschap: zij schrijft een serieus literair werk, hij schrijft een feelgood romance. Als buren kunnen ze elkaar in de gaten houden. En in het weekend nemen ze elkaar mee op een inspiratiedag om zich beter in te leven. Wie krijgt zijn of haar boek het eerste af?

Emily Henry schrijft hier een heerlijk boek. De personages hebben echt een verhaal en een achtergrond, die hun gedrag goed kan verklaren. Het boek is geschreven vanuit January. Je wordt echt meegenomen in haar proces, haar problemen met het schrijven en haar relatie met Gus.

Het boek heeft alle elementen van een goede feelgood. Ik kon het amper wegleggen, ik zat er echt helemaal in. Helaas vervalt dit boek, net als veel feelgoods, aan het einde een beetje in een hele hoop misverstanden. Deze komen eigenlijk allemaal voort omdat de personages ineens niet meer met elkaar praten. Gelukkig was dit niet zo uitgebreid dat het de verhaallijn blokkeerde en liep het boek al snel weer goed door.

Kortom: een uitblinker in het genre. Je wilt het niet wegleggen. Fantastisch op vakantie, maar ook heerlijk in de trein naar je werk. Ik ben heel erg benieuwd geworden naar het andere werk van Emily Henry. Gelukkig staat Book Lovers in mijn kast te wachten.

Meer recensies van TreasureinBooks