Spannend maar ongeloofwaardig

Het is altijd leuk om boeken te lezen over Leiden: een feest van herkenbaarheid voor mij. Soms gaat dit wel heel ver, met heel gedetailleerde beschrijvingen van routes die veel mensen weinig zullen zeggen. Maar de locaties in dit boeken spreken allemaal erg tot de verbeelding.

Helaas was het verhaal verder vrij ongeloofwaardig. Er worden voortdurend allerlei regels aan de laars gelapt die compleet ongeloofwaardig zijn voor de personages. Ik snap uiteindelijk wel waarom (anders komt her verhaal niet verder), maar dit maakt het inleven minder. De romance wordt ook erg opgedrongen.

Ik was uiteindelijk wel steeds benieuwd hoe het verder ging en verrast door de twists, waardoor ik het wel redelijk beoordeel. Maar het is niet mijn favoriet van de auteur. Er lijkt nooit echt een ontknoping te komen en het is vooral veel verzwijgen en onlogische beslissingen nemen. Ik heb wel veel geleerd over Egypte en Isis.

Al met al: spannend verhaal met een tof onderwerp, maar het komt niet helemaal uit de verf wat mij betreft.

Meer recensies van TreasureinBooks