De derde zus

In het derde deel van serie over de Zeven Zussen van Lucinda Riley richten we ons op Star. Zij en haar zus CeCe, die bijna even oud is, zijn onafscheidelijk. Dit komt vooral doordat Star, die als kind al erg verlegen was, zich altijd erg kon optrekken aan CeCe. Maar inmiddels is ze dat behoorlijk zat. Ze vindt het echter moeilijk los te komen uit de situatie.

Net als de andere zussen ontvangt Star een envelop van haar vader en de coördinaten van de plek waar ze vandaan komt. Ze twijfelt of ze het wel wil weten, maar besluit toch te kijken. Haar vader verwijst haar naar een boekwinkel in Londen. Als het lot bepaalt dat ze hier toevallig weken later langskomt besluit ze actie te ondernemen.

Uiteraard gaan we ook dit boek terug het verleden, ditmaal in de dagboeken van Flora MacNichol. Als liefhebber van Downton Abbey kon ik de versie van het verhaal met een wat armere adelijke familie zeer waarderen. Flora en Star hebben beiden een groot hart voor bloemen, planten, dieren en boeken.

Star maakt kennis met de bijzondere Orlando en Mouse, die haar helpen in haar zoektocht. Het verleden van Star is nauw verbonden met de geschiedenis van hun familie. Maar die steekt nog niet zo makkelijk in elkaar.

Dit boekt kon ik op den duur echt niet meer wegleggen. Flora maakt zoveel mee dat je steeds weer benieuwd bent naar de volgende verrassing, zonder dat het onrealistisch voelt. En doordat haar verhaal doorweven is van bestaande personages, zoals schrijver Beatrix Potter, voelt het echt als een historische roman.

Het boek maakt benieuwd naar het verhaal van haar zus CeCe, dat deels tegelijkertijd af zal spelen. Maar desondanks heeft Riley het voor elkaar gekregen hier niet te veel van weg te geven. Smaakt dus naar meer!

Meer recensies van TreasureinBooks