Prachtig tweede deel

Het tweede deel van de Zeven Zussen-serie heeft weer een prachtig achtergrondverhaal. De tweede zus, Ally, hoort als laatste over het overlijden van haar vader Pa Salt. Het valt haar erg zwaar, want haar grootste passie zeilen deelde ze met haar vader. Gelukkig heeft ze net een nieuwe liefde om op terug te vallen en haar op te vangen.
Na een grote tragedie besluit Ally toch op zoek te gaan naar haar verleden. Dit leidt haar naar Noorwegen en brengt haar weer in verbinding met haar andere passie: muziek. Waar komt ze nu echt vandaan? En hoe gaat ze het leed in haar leven een plek kunnen geven?

Hoewel ik het in het begin lastig vond dat we weer het hele verhaal kregen op Atlantis, vond ik het uiteindelijk toch wel interessant om Ally haar standpunt van deze gebeurtenissen te lezen. Ik vond haar verhaal met Theo ook prachtig, hoewel het uiteindelijk bijna onoverkomelijk een bepaalde richting in ging.

Het verhaal in Noorwegen had me echt in de greep en ik was ontzettend benieuwd waar het naartoe ging. Waarschijnlijk komt dit ook doordat ik Scandinavië sowieso een erg fascinerend deel van Europa vind. Door het abrupte einde van dit verhaal en de overgang naar de recentere afkomst raakte ik een beetje uit het boek. Dit deel vond ik eerlijk gezegd minder interessant. Ook was het wat voorspelbaarder. Gelukkig eindigde het toch wel weer prachtig, net als het eerste boek.

Ik krijg zin om het volgende boek over Star te lezen. We lazen in dit boek al meer over de zussen, wat de verbondenheid zichtbaarder. Dat zal in de komende delen alleen maar meer worden, omdat de jongere zussen toch meer verbonden met elkaar lijken te zijn dan Maia was. Ook hebben we al een klein voorproefje gekregen over de andere zussen, wat smaakt naar meer. Lucinda Riley wist hier echt goed wat ze deed zonder al te veel weg te geven.

Ook in dit boek zit weer een scène die me zo'n vermoeden geeft waar het gezamenlijke verhaal heen gaat. Ondanks dat ik dit al in het eerste boek voorspelde, ben ik erg nieuwsgierig of ik gelijk krijg of dat de auteur me nog gaat verrassen.

Meer recensies van TreasureinBooks