Een ultieme, cosy comfort read!

Twistedpagess 02 september 2024
Boekwinkels & Botbreuken is een prequel van Legendes & Lattes waarin we verder duiken in een cosy, fantasy wereld – met een boekwinkel! Ideaal als je een boekenwurm bent, toch?

Opnieuw duiken we in het leven van huurlinge Viv, ditmaal voor ze haar koffiebar runde. Ze is nog steeds de leuke ork die we hebben ontmoet in Legendes & Lattes, maar in dit deel vond ik haar ook meer een badass (you go girl!) Viv die stuit op een interessant badplaatsje genaamd Murk. Opnieuw weet Baldree met zijn schrijfstijl de world building goed neer te zetten: je wordt helemaal in het verhaal getrokken. Het is nog steeds de cosy fantasy sfeer zoals Legendes & Lattes, maar ditmaal met meer reuring. En een boekwinkel, gerund door Fern en Ratjetoe. Die eerste is zeker niet op de mond gevallen: iets wat ik in het boek een leuke aanvulling vond. De reuring is de ideale kans om Viv nog beter te leren kennen, wat ik alleen maar leuk vond! Baldree is er opnieuw in geslaagd een heerlijk boek te schrijven die erg toegankelijk is voor mensen die nieuw zijn in dit genre. Het is namelijk niet per se nodig om Legendes & Lattes eerst te hebben gelezen!

Boekwinkels & Botbreuken vind ik stiekem nog een ultiemere comfort read dan Legendes & Lattes. Waar in Legendes en Lattes de continue actie ontbrak (maar niet zozeer nodig was) is de spanning en actie in Boekwinkels & Botbreuken meer aanwezig. Dat zorgde ervoor dat ik af en toe het boek heb moeten dichtklappen omdat Baldree deze scenes enorm goed wist te beschrijven! Baldree loog dan ook zeker niet met de volgende zin op de achterflap: ‘Maar het avontuur is nooit ver weg.’

Deze prachtige editie met sprayed edges is uitgebracht door uitgeverij @zomerenkeuning
In het boek kan je ook character art vinden die precies past bij het boek. Bedankt @zomerenkeuning voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Twistedpagess