Een must read!

Twistedpagess 07 oktober 2024
Iris werkt bij de Gazet en probeert tegelijkertijd alle ballen in haar leven omhoog te houden. Een extra uitdaging kan ze dan ook eigenlijk er niet bij hebben, maar dat gebeurt toch: ze moet concurreren met de arrogante Roman Kitt om de felbegeerde promotie van columnist. Echter is dat één van haar minste zorgen, want haar broer aan het front lijkt maar niet te reageren op Iris haar brieven. Tot op een dag ze een brief terug krijgt, maar die is niet afkomstig van haar broer…

Wat Hemelse Rivalen zo uniek en betoverd maakt, is de levendige schrijfstijl van Rebecca Ross. Het is dan ook zeker een boek waar je doorheen vliegt. De manier waarop de brieven zijn geschreven geeft je het gevoel dat je helemaal in het verhaal zit. Je zit er nog net niet bij! Tevens weet Ross de relatie die Iris en Roman opbouwen prachtig te omschrijven. Een absolute enemies to lovers, een trope waar ik groot fan van ben! Bovendien weet Ross de traumatische gebeurtenissen die Iris en Roman hebben meegemaakt goed aan het licht te brengen. Ze weet hiermee het medeleven van de lezer enorm goed op te wekken, waardoor het verhaal nog meer tot leven lijkt te komen. Daarnaast weet Ross de mythologische wereld goed neer te zetten, waardoor de worldbuilding in Hemelse Rivalen goed geslaagd is. Het voelde alsof ik werd geteleporteerd naar de jaren 40.

Hemelse Rivalen is een absolute hit, en zeker niet alleen vanwege de social media hype (die volledig terecht is). Het einde van Hemelse Rivalen laat me snakken naar het tweede deel. Ik kan ook niet wachten tot deze uitkomt!

Hemelse Rivalen is een heerlijke mix van romantiek, spanning en mythologie. Gepaard met de gelaagde personages en het ontroerende randje dat Ross heeft toegevoegd, is het een must read. Dit boek is een magische YA die niét kan ontbreken in je boekenkast als je groot fan bent van Fantasy!

Bedankt @thehouseofbooks voor het recensie-exemplaar in ruil voor een eerlijke mening.

Meer recensies van Twistedpagess