Ya fantasy met originele mythologie? Sign me up!

Twistedpagess 03 augustus 2024
In de ongetemde bossen van Lythania groeit Iliona op te midden van bomen, herten en wilde zwijnen. Op een dag verschijnt de mythische natuurheldin Maya in een visioen en geeft haar een opdracht: red Roran, de kroonprins van Lythania. Maar waarom is hij in gevaar, en waarom moet juist zij hem beschermen? Iliona begint aan een zoektocht naar de geheimen van de koninklijke familie, geworteld in een bloedige geschiedenis. De waarheid ligt diep begraven onder eeuwenoude leugens, en Iliona zal tot het uiterste moeten gaan om niet alleen Roran, maar ook de toekomst van het land te redden.

In Het hart van het woud volgen we Iliona, een priesteres in het land Lythania, die een visioen ontvangt om kroonprins Roran te redden. De ontwikkeling van de relatie tussen Iliona en Roran is een prachtig voorbeeld van slow burn romantiek, en ik ben er helemaal weg van! Hun band is sterk en magisch, en de langzame opbouw maakt het extra bijzonder. Van Olffen heeft beide karakters uitstekend uitgewerkt, waardoor hun groei gedurende het verhaal voelbaar is en ze boeiend blijven om te volgen. Als een auteur dit weet te bereiken, is naar mijn mening 70% van het boek al geslaagd.

Van Olffen heeft een hele fijne schrijfstijl. Deze schrijfstijl zorgt ervoor dat je door de korte hoofdstukken heenvliegt. Normaliter ben ik geen groot fan van korte hoofdstukken, maar voor Het hart van het woud werkte het perfect. De hoofdstukken werden niet onlogisch afgekapt, maar eindigde op een cliffhanger of werden netjes afgerond. Van Olffen haar schrijfstijl is niet met te veel poespas, wat ervoor zorgt dat zij de worldbuilding goed over weet te brengen op de lezer.

Het hart van het woud is perfect voor lezers die fan zijn van (YA)Fantasy, slowburn romance, een cliffhanger én originele mythologie! Het is een erg toegankelijk YA boek voor beginnende lezers in dit genre.
Ook is Het hart van het woud verschenen in een prachtige limited edition hardcover, met goudfolie op de dust jacket en de naked hardcover en een leeslint.

Bedankt uitgeverij Rebelbooks voor dit recensie-exemplaar in ruil voor een eerlijke recensie!

Meer recensies van Twistedpagess