Een spetterend spektakel!

Twistedpagess 23 september 2024
De novelle Het Spektakel speelt zich af in de wereld van Caraval van New York Times-besteller YA-auteur Stephanie Garber en is het ultieme winterverhaal vol sneeuwvlokken, gevaarlijk snoepgoed. In de Caraval trilogie hebben we kennis gemaakt met Scarlett, Julian, Donatella en Legende – en deze personages keren dan ook zeker terug in de spectaculaire novelle.

Als allereerst wil ik even een diepe buiging maken voor de prachtige schrijfstijl van Stephanie Garber. Ik zal ook dan zeker niet onder stoelen en banken steken dat ik enorm enthousiast over haar boeken ben (kuch ik heb 20 van de Caraval series en 23 edities van de OUABH-series…), grotendeels vanwege haar schrijfstijl. Garber weet met haar enorme grote verbeelding en veelal gebruik van metaforen, bijvoeglijk naamwoorden en bijzondere benamingen voor hedendaagse voorwerpen. Door gebruik van haar beeldende taal komt de Caraval wereld opnieuw tot leven in Het Spektakel.

Wat voelt het fijn om weer over mijn comfort karakters te mogen lezen! Ik ben enorm groot fan van de liefde tussen Scarlett en Julian, die duidelijk voelbaar is tijdens het lezen. Maar ik sprong pas echt een gat in de lucht toen ik weer de spanning en liefde voelde tussen Donatella en Legende. Zij zijn mijn favoriete stel uit de Caraval trilogie en het voelde magisch hoe Garber de vonken tussen hun relatie van de pagina’s liet vliegen.
Het Spektakel is dé ideale novelle om te lezen tijdens de feestdagen – maar ook als je alvast in deze sfeer wil komen! Garber zet met Het Spektakel opnieuw een prachtige beschrijving van de magische wereld van Caraval neer, waardoor het dan ook onmogelijk is om niet te craven naar de feestdagen en suikersterren. Misschien brengen die laatste je wel naar onze grote vrienden…

Luitingh Sijthoff heeft een plaatje van een boek uitgegeven. Het Spektakel is verschenen als een feestelijke gebonden uitgave, met rode folie, bedrukt boekblok en sfeervolle illustraties van Rosie Thorns!

Bedankt Luitingh Sijthoff voor het recensie-exemplaar in ruil voor een eerlijke mening.

Meer recensies van Twistedpagess