Kaneelbroodjes en (ijs)koffie needed!

Twistedpagess 08 juli 2024
Korte samenvatting van het verhaal: De avontuurlijke ork Viv is toe aan iets nieuws. Na een leven als huurling vol gevechten en bloedvergieten, besluit ze haar zwaard in te ruilen voor een koffiebar in een klein dorpje. Maar dat is een flinke uitdaging, gezien er rivalen op de loer liggen die haar plannen willen dwarsbomen…

Legendes en lattes is dé cozy fantasy waarvan je niet wist dat je hem nodig had! ✨️

Het verhaal wordt verteld vanuit het oogpunt van Viv, ons hoofdpersonage. Viv is een ork en heeft besloten haar wapens neer te leggen en een koffieshop te openen. En wat een lieve ork is zij! Ik ben helemaal verliefd geworden op haar. Ze is zorgzaam, loyaal en ontzettend lief. Door het boek heen leren we niet alleen Viv beter kennen, maar ook de winkel. Er worden namelijk steeds (heerlijke) elementen toegevoegd! Baldree heeft een heerlijk boek vanaf begin af aan geschreven en zorgt ervoor dat het een erg toegankelijk boek is voor mensen die nieuw zijn in dit genre. Het boek draait om de verwarmende relaties tussen de personages die ontstaan in het boek, met een hintje koffie. Dit is ook wat ik het leukste vond aan het boek: het draaide om de gevonden en verworven familie die Viv heeft ontdekt.

Legendes en Lattes is een ultieme comfort read die ervoor zorgt dat je warm blijft. Het is een boek dat geen continue actie nodig heeft om leuk en interessant te blijven. De opbloeiende vriendschap, liefde en sfeer zorgen voor een heerlijk warm tafereel. Het boek was relaxt en daarmee ook een heerlijke read. Legendes en Lattes is een boek waar je zeker wat lattes en kaneelbroodjes bij nodig hebt!

Deze prachtige editie met sprayed edges is uitgebracht door uitgeverij @zomerenkeuning
In het boek kan je ook character art vinden die precies past bij het boek. Bedankt @zomerenkeuning voor het recensie-exemplaar (en één van mijn favoriete boeken van 2024!) en het geweldige pakketje (de kaneelbroodjes zijn gebakken, maar wel een beetje mislukt...) Ik zit met smart te wachten op deel 2! ☕

Meer recensies van Twistedpagess