Een cliffhanger zoals nooit tevoren!

Twistedpagess 07 juli 2024
Powerless volgt het verhaal van Paedyn Gray, een heerlijke, niet op haar mond gevallen, dief. Of een nul, zoals ze eigenlijk is. Ze denkt en handelt snel, iets wat ik leuk vond om te lezen. Dat doet ze vanaf het moment dat ze Kai besteelt tot aan het einde van het boek. Ik hoopte ook heel erg dat ze het tijdens de proeven zou redden en zat daarom ook steeds op het puntje van mijn stoel.
De slowburn tussen Paedyn en Kai (een elite) werkte voor het verhaal en de uiteindelijke plottwist erg goed. De chemistry was goed opgebouwd en toen het ontplofte heb ik een gat in de lucht gesprongen. De combinatie van ‘who did this to you’ boy en ‘why do you care’ girl is GE-WEL-DIG. Wel moet ik zeggen dat ik nog meer genoot van de aparte storylines van Paedyn en Kai. Naar mijn mening heeft dat ervoor gezorgd dat beide karakters mooi zijn beschreven en niet plat.
Twee side-characters die we ook zeker niet mogen vergetren: Adena en Kitt. Beide waren ontzettend interessant neergezet door Roberts, waardoor ze als side-characters ook echt van toegevoegde waarde zijn voor de storyline.
Maar even: dat einde? Waar is deel twee? I need dit ASAP! Geloof me als ik zeg dat het einde mijn hart in meerdere stukjes brak en ik kan niet wachten hoe de storyline zich verder zal ontwikkelen (vooral tussen Paedyn en Kai!!)

Powerless is een boek dat je niet kan wegleggen en eigenlijk is er geen beter gevoel ter wereld dan dat. Het hield mijn aandacht vast tot de laatste bladzijdes! Vond ik dat er scenes waren geschreven die leken gebaseerd op The Hunger Games, The Red Queen series & Harry Potter en de Vuurbeker? Ja. De worldbuilding in de eerste helft van het boek leek enorm gebaseerd te zijn op deze boeken. Daarna werd de worldbuilding interessanter en leek daarmee ook een diepere laag te krijgen! Daarom heeft Powerless van mij 4 sterren gekregen✨️

Meer recensies van Twistedpagess