Een sprookje in een ander daglicht

Twistedpagess 15 oktober 2024
Prinses Sneeuwwitje is vervloekt. Al sinds haar twaalfde leeft ze afgezonderd van de rest van het paleis, van de hovelingen en van haar vader en stiefmoeder. Haar enige lichtpuntjes zijn de nachtelijke wandelingen door de paleistuin, zodat zo min mogelijk mensen haar in het openbaar zien. Dan sterft plots haar vader op dubieuze wijze, en Sneeuwwitje is haar leven niet meer zeker. Haar stiefmoeder heeft een gruwelijke hekel aan haar en Sneeuwwitje v vlucht het paleis uit, het bos in. Maar daar steekt haar stiefmoeder een stokje voor door een van de jagers op haar af te sturen...

Emma Anna is een auteur waar mijn oog pas recent is op gevallen. En mag ik even zeggen dat ik ZO BLIJ ben dat ik haar heb ontdekt? Emma Anna heeft een ontzettend fijne, vlotte en gedetailleerde schrijfstijl wat ervoor zorgt dat je door de pagina’s heenvliegt. En ook letterlijk, want ik heb het boek binnen een dag uit gelezen!

In het verhaal zelf ontmoeten we enkele karakters, maar de meeste focus liggen op Sneeuwwitje en haar nieuwe lover. In eerste instantie nog niet de lover, want eerst moeten we een best heftig getinte scène (zeker niet voor jonge lezers bestemd dus) voorbij tot de twee personages tot bezinning komen en de vloek uiteindelijk verbroken lijkt te zijn. Enfin, deze verandering laat wel de character development zien wat ik altijd erg waardeer in een boek. Een ander favoriet onderdeel uit Sneeuwwitje vond ik de ontmoeting met de zeven ‘dwergen’. Prachtig omschreven door Emma Anna.

Ik kan met zekerheid zeggen dat ik één van mijn nieuwe favoriete schrijfsters van Nederlandse bodem heb ontdekt. Emma Anna slaagt erin met haar prachtige schrijfstijl een volwaardige dark romance vertelling van Sneeuwwitje neer te zetten!

Mocht je nou nóg meer novelles willen lezen van Emma Anna? Er zijn nog vier andere sprookjes in deze reeks! Ook de verhalen van Doornroosje, Belle en het Beest, Assepoester en Hans & Grietje wil je niet missen!

Meer recensies van Twistedpagess